Pachet: Etapele unei calatorii cu sufletul

100,00 lei

Stoc epuizat

Rezervă Categorie: Cod: 402484Autor: Daniela BordeiData apariție: 15-04-2021

Descriere

Pachetul contine:

1. Decadente

Indiferent daca ai parcurs mai puțin, mai mult sau aproape tot drumul existenței tale, oricand te poți surprinde ajuns la marginea unei prapastii, incapabil sa ințelegi cum ai ajuns acolo, daca te-ai tarat sau te-au impins alții, daca te-ai rostogolit dupa o cadere serioasa sau pur și simplu ai pierdut calea. Nimic nu mai conteaza pentru cel care vede doar haul din fața sa, nici iubirea celor dragi, nici trecutul și nici viitorul… nici macar el.

 

Oricare ar fie ele, dependențele ne arata vulnerabilitatea și disponibilitatea de a accepta calea ușoara, evitand lupta cu demonii din noi. Structurata in patru romane distincte, Decadențe este o radiografie a tentațiilor tinerilor, intr-o lume erodata de neincredere și prea puțin dornica sa intinda mana sa te traga de la marginea prapastiei.

 

 Noua carte a Danielei Bordei, atat de inspirat intitulata „Decadențe”, reprezinta o fresca fidela a ratacirilor adolescentine, din pacate atat de des-intalnite astazi in peisajul cotidian, catre colapsul total al personalitații și eșecul absolut pe care ajunge sa le experimenteze o tanara ce la prima vedere pare a avea toate atuurile de care are nevoie cineva la inceput de drum pentru a reuși sa-și construiasca o viața luminoasa.

Dincolo de a fi doar un banal instantaneu al unei parți lugubre a cotidianului, povestea pe care ne-o ofera autoarea surprinde insa prin subtilitatea psihologica a analizei de viața, fiind totodata și o radiografie a unui psihic fragil și vulnerabil, așa cum sunt de regula cele aflate la momentul trairii marilor speranțe. Un psihic care se dovedește de-a dreptul fracturat intre reperele, sentimentele și emoțiile unei copilarii idilice, pe de o parte, și traumele și insingurarea unei adolescente care ajunge sa se simta a nimanui și complet abandonata, pe de alta parte. Astfel, cartea ne dezvaluie un cerc vicios ce cuprinde mai multe generații intr-o desfașurare de lucruri freudiana in care ratacirile și pacatele parinților se metamorfozeaza mai departe in tristețile, poverile și dramele copiilor, impingandu-i și pe aceștia din urma in pacat și greșeala și aruncandu-i pe cele mai obscure cai ale vieții. Ratacirea devine din ce in ce mai debusolanta de la o generație la alta, sub inerția caruselului unui „firesc” social tot mai degenerat organic, artificial și vicios, care ajunge sa descompuna piesa cu piesa in vartejul creat tot ceea ce ar fi trebuit sa fie spațiul spiritual al familiei. Un spațiu care degenereaza astfel intr-o forma lipsita de conținut, de tot ce inseamna emoție, sentiment, traire comuna și impartașita cu ceilalți, devenind cenușa și ruina sufleteasca, un amalgam de relații formale, obligații și reflexe cotidiene ce creeaza iluzia bunastarii intr-o patetica și lipsita de perspectiva incercare de a acoperi cu ipocrizie decaderea morala a ceea ce ar fi trebuit sa fie o familie in adevaratul sens al cuvantului.

„Decadențe” este o poveste tragica despre destinul unei adolescente care se vede copleșita de sentimentul de abandon ce o amputeaza emoțional și o arunca intr-un haos existențial care degenereaza progresiv. Trecerea de la o etapa la alta in acest parcurs fatalist este marcata de unele sclipiri de luciditate ale protagonistei, declanșate de impletirea unor amintiri cu anumite intamplari pe care destinul i le scoate in cale parca pentru a-i prefigura dezastrul catre care se indreapta și a-i mai oferi o șansa de a incerca sa faca calea intoarsa. Din pacate, sub iluzia ca parcursul poate fi controlat chiar și dupa depașirea anumitor praguri critice, aceste sclipiri de conștiința devin tot mai pasagere pe masura ce drumul se apropie de final, ajungand chiar sa fie alungate in graba și abandonate intr-o ceața din ce in ce mai deasa care invaluie mintea și existența tinerei. In aceste condiții, finalitatea devine previzibila iar destinul iși arata inca o data fatalitatea ce scoate la iveala implacabilitatea urzelilor țesute cu mult inainte de generațiile anterioare. Colapsul tinerei reprezinta totodata eșecul parinților ei, care la randul lui pare a fi o reflexie a unor rataciri din tinerețea bunicilor, inscriindu-se intr-un tablou care reflecta pe fundal degenerarea, decadența morala a unei intregi lumi careia ii cad victime cu predilecție copiii, atat de fragili și de vulnerabili in fața durerilor sufletești provocate tocmai de cei care trebuie sa-i protejeze.

Mihai-Bogdan MARIAN 

2. Casa cu patru ferestre

Construim lumea in care traim precum o casa. Ii inalțam pereții și securizam geamurile și ușile pentru ca nimeni și nimic sa nu patrunda și sa ne sparga bula de iluzie ca suntem in siguranța. Navigam intr-un ocean de vise și inchipuiri, ingramadiți in siajul unor concepte in care deseori nu ne regasim pentru ca fie ne-au fost impuse, fie le-am copiat de la alții, convinși ca ni se vor potrivi și noua. Tot mai instrainați, ne hranim cu himere, traind in universuri personale, in care gandurile par figurație intr-un film suprarealist. Dincolo de ușile care se inchid in urma noastra, ignoram lumea, convinși ca noi stabilim regulile jocului. Pana cand lumea asta necunoscuta noua schimba jocul, și ne trezim prizonierii propriilor noastre strategii de izolare.

Patru destine aflate sub același acoperiș ajung sa se descopere și sa-și deschida universurile intr-o situație pe care nici nu au generat-o și nici nu o pot controla. Cateodata, viața ne pune in fața unor provocari mai mari decat edificiile construite de noi pentru a ne salva. Și atunci, abia atunci, incepem sa traim cu adevarat.

 

 „Casa cu patru ferestre”, creionata cu atata talent de catre Daniela Bordei, reprezinta o carte cat o revelație pentru noi toți, care astazi suntem nevoiți sa infruntam provocarile unui prezent atat de ciudat, ale carui unduiri haotice ne invaluie ca intr-o ceața perspectiva asupra viitorului, devenit dintr-o data atat de incert.

Povestea celor trei familii, a batranului colonel și a atat de discretei și vrednicei menajere care iși intersecteaza destinele, cu toții, in interiorul Casei cu patru ferestre imaginata de Daniela Bordei este de fapt o poveste a arhetipurilor sociale care dau consistența societații noastre. Este introspecția unui microunivers in care ne putem regasi cu ușurința locul fiecare dintre noi și care ne releva cu fidelitate legitațile ce guverneaza intocmai intregul ansamblu social, ajutandu-ne sa ințelegem adevarata dimensiune a provocarilor prezentului. Iar aici, Daniela Bordei face dovada unei subtilitați analitice de mare finețe, care vine sa releve faptul ca actuala criza sistemica pe care o traverseaza planeta constituie totodata și un moment care ne faciliteaza accesarea adevarului. A acelui adevar care ne pune fața in fața, fara menajamente, cu propriile erori și rataciri printre aspirațiile iluzorii promovate de o societate orientata catre artificial și care s-a indepartat prea mult de firescul lucrurilor sub mirajul dinamismului social atat de accelerat, al economiei de consum fundamentata pe efemer și al distracțiilor frivole lipsite de conținut. Un adevar in a carui puternica stralucire care ne destrama perdeaua de iluzii ce ne guverna existența cotidiana de pana acum ne rasar acele valori perene și imuabile, precum dragostea de oameni și de familie, harnicia și modestia, smerenia și credința in divinitate și intr-un rost al existenței omului pe pamant.

Astfel, dupa risipirea tuturor acestor iluzii care sub aparența unei socializari excesive de fapt ne-au indepartat de oameni și chiar de noi inșine, inchizandu-ne in matrice existențiale inguste, „Casa cu patru ferestre” ni se arata ca o insula de speranța in haosul generat de actuala criza, ce ne ofera șansa, dincolo de temerile și de fricile noastre, de a ne redescoperi fiecare propriul univers interior dar și sa ajungem sa cunoaștem adevarata valoare a oamenilor din jurul nostru. In acest sens, doctorul altruist și iubitor de oameni și menajera harnica și modesta reprezinta doua modele și, totodata, punți catre ieșirea din abis, catre redescoperirea esenței lucrurilor, aceștia fiind in firul poveștii țesute de Daniela Bordei chiar acei pivoți in jurul carora renaște spiritul de comunitate capabil sa salveze sufletele și viețile celorlalți. Iar in acest spirit de comunitate renascut ca prin minune din adancurile disperarii urmarind licarul acelor valori imuabile, cu caracter universal, consta și revelația pe care ne-o deschide dinainte aceasta carte. Practic, ea ne ofera soluția pentru depașirea actualei crize generate de o stranie pandemie care a zdruncinat temeliile societații noastre ducand in incertitudine toate dimensiunile existenței umane. Ea ne arata calea de urmat, aceea a intoarcerii catre sine, catre ceilalți și catre Dumnezeu pentru a recupera sentimentul comunitații organice pe care se poate reconstrui, din aproape in aproape, o societate care sa corespunda nevoilor firești de evoluție ale omului. Așadar, redescoperirea comunitații și a sentimentului de apartenența la aceasta reprezinta calea de urmat pentru vindecarea ranilor provocate de ratacirile omului printre meandrele societații de masa și paroxismul dorințelor egoiste orientate catre valori artificiale și dezumanizante, rataciri care de altfel au și potențat manifestarea multidimensionala a actualei crize pe care o traverseaza omenirea.  

 

 Mihai-Bogdan MARIAN  

3. Recurs la iubire

Nu știu daca am fost Alma, cum nu știu nici cine e Tudor. Oricare dintre ei sunt doar replici ale oricaruia dintre noi. Nici macar nu trebuie sa ne numim așa. Indiferent ce nume porți și cine ai vrea sa fii, viața te va provoca sa faci alegeri care iți vor marca intreaga existența. Cautarile celor doi depașesc sfera banalului, epicul nu vine la scena sa faca spectacol și sa aștepte ovații. Acolo, in fața tuturor vine universul nostru, in care ne regasim, ne cufundam și ne pierdem ca sa ne descoperim de fiecare data alții, dar de fapt aceiași, incapabili sa știm daca alegerile ne schimba sau daca schimbarile ne aleg.

 

Un subiect veșnic actual despre lucruri pe care credem ca le cunoaștem, pentru ca ne compun existența: iubire, regrete, așteptari, renunțari, regasiri. Pornit in doua personaje prezentate in oglinda – una care uneori deformeaza realitatea idealizand-o, ca mai apoi sa o arate dezgolita, impudic de directa și patrunzatoare –, romanul se parcurge relativ ușor pentru ca cititorul devine parte a actului artistic, prin simpla raportare la povestea personajelor, una extrem de familiara oricui.

Dupa primele capitole care adancesc analiza psihologica și pregatesc terenul explicațiilor și parcursului ulterior, cartea declanșeaza o multitudine de stari prin alaturarea altor personaje care umplu scena expunandu-și cea mai buna versiune a lor, vocale și totuși, paradoxal, extrem de incapabile sa comunice și sa exprime clar ceea ce iși doresc de la ele sau ceilalți. Relațiile personajelor se cladesc in jurul ideii de timp. Daca Alma pornește adolescenta sa-și cutreiere sufletul și sa ii descopere meandrele, indragostita mai degraba de ea, și de un ideal, decat de Tudor, pe parcurs o regasim dispusa la mici excese și abateri, realista in privința romantismului unei relații și hotarata ca ideea de fericire totala și perpetua este un mit, in timp ce viața este cat se poate de reala. Fiecare zi este o provocare, o incercare de a scapa de dependențe și clișee, o lupta cu ea, cu frica de singuratate și eșec. Fiecare fleac se adauga lucrurilor mari care o vor indeparta de oglinda in care și-a proiectat viața, alegandu-și bataliile, infrangerile și victoriile. A facut orice a crezut ca este necesar ca sa se ințeleaga și accepte, fara a se distruge pe ea sau pe cei dragi. Finalul o gasește așa cum și-o va dori fiecare dintre cititori privindu-se prin propria lui oglinda.

 

 

„Recurs la iubire” este un fascinant roman de dragoste, un compendiu al poveștilor mai mult sau mai puțin fericite care insoțesc parcursul plin de tragism și emoție al individuației feminine, ce se desfașoara la cumpana dintre idealismul volatil al adolescenței și pragmatismul rece al maturitații care ne face prizonierii propriilor alegeri. Dar cartea Danielei Bordei, mai inainte de a fi un roman al dragostei impartașite, este un roman al dragostei de sine, al incercarilor disperate ale protagonistei de a sparge caracterul rutinier și banal catre care ne poarta pe fiecare inerția existențiala, cu scopul de a cauta desavarșirea unei personalitați speciale, altfel decat cea valorizata in cadrul tiparelor tradiționale. Din acest punct de vedere, „Recurs la iubire” este și o oda adusa principiului carpe diem, insa nu una care vine neaparat sa glorifice acest modus vivendi, ci una care mai degraba reușește sa evidențieze faptul ca incercand mereu sa traim clipa pentru a deveni personalitați complexe riscam sa eșuam pe carari nebanuite și inșelatoare, care ne pot indeparta de joncțiunea cu fericirea și implinirea de sine. In acest sens, a fi special și complex nu se incadreaza intotdeauna intr-un registru pozitiv, ducandu-ne mai aproape de varfurile desavarșirii personalitații și de intalnirea cu fericirea, ci poate fi chiar sinonim cu starea de confuzie și disperare, de scufundare in abisul unei existențe in care experiențele neterminate și neconsumate ajung sa se intrepatrunda și sa se suprapuna unele cu celelalte, aruncandu-ne intr-un haos perpetuu, emoțional, sentimental și rațional deopotriva. 

Astfel, daca prima parte a romanului vine sa zugraveasca o pasionala poveste de dragoste intre doi adolescenți frumoși și puri, care par a fi avut norocul de a fi aduși laolalta de catre misterioasele legi ale universului, deschizandu-li-se calea catre fericire, restul romanului face loc, treptat, erotismului și dorinței carnale. Acestea din urma vin sa inlocuiasca dragostea pasionala, totala, care aduce la un loc nu numai trupurile, ci și sufletele, și o reduc doar la trairile intense ale experiențelor amoroase și la extazul de moment, care in viața eroinei ajung sa surclaseze iubirea adevarata, care presupune acel tip de daruire și sacrificiu de sine care aduce implinirea intregului traind unul prin celalalt, caci acolo unde poate fi vorba de mai mult decat doua jumatați nu ne mai aflam in situația unui intreg, respectiv a unui cuplu sortit sa atinga totalitatea și desavarșirea protagoniștilor unul prin celalalt. Tot așa, și protagonista romanului, incercand sa scape de emoția negativa a clipelor de singuratate traite in copilarie, intr-un mod fatal cauta și face acele alegeri care invariabil o duc catre accentuarea starii de singuratate, confirmand zicala potrivit careia „de ceea ce iți e frica, de aia nu scapi”.    

Pornita ca un roman al dragostei de cuplu, cartea Danielei Bordei capata catre final accentele unui roman al insingurarii și al instrainarii de lume, de iubiri și de speranțe, purtand pecetea iluziei unei luciditați pragmatice construite de protagonista cu prețul atator și atator alegeri și experiențe intense, dar efemere și dureroase, care pe fond insa vin sa ne releve crudul adevar ca incercand sa luam totul de la viața cel mai adesea sfarșim prin a avea nimic, nimic din ce am cautat, ci cu totul altceva, pierzandu-ne inclusiv pe noi printre meandrele unei existențe aparent speciale, insa pe fond tributare tot unui soi de banalitate, una aducatoare de nefericire. Pana la urma viața ne scoate la acel liman, scaldat in razele soarelui sau umbrit de apasarea norilor, catre care ne-au purtat propriile alegeri, prizoniere ale unor dorințe mai mult sau mai puțin conștiente, sancționate cu fatalitate de curgerea molcoma și inșelatoare a timpului care nu inceteaza sa ne aduca, cu o ciclicitate redundanta pe alocuri, in centrul unor ipostaze surprinzatoare, atat de asemanatoare dar deopotriva și de deosebite, purtatoare de disperare dar și de speranța.

 

                                                                                    Mihai-Bogdan MARIAN  

 

Informații suplimentare

Titlu

Pachet: Etapele unei calatorii cu sufletul

Preț

100,00

ISBN

978-606-9018-14-9; 978-606-9018-54-5

Format

13 x 20

Pagini

146;

Recenzii

Nu există recenzii până acum.

Fii primul care adaugi o recenzie la „Pachet: Etapele unei calatorii cu sufletul”

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Bucuresti, Bd-ul Iuliu Maniu 0733 673 555 editura@neverland.ro
Facebook Instagram
LIVRARE GRATUITA PENTRU COMENZI PESTE 300 RON